بُکش و خوشگلم کن

هر چی خفنه مال منه

بُکش و خوشگلم کن

هر چی خفنه مال منه

سایه مرگ زیبا بر سر زنان ایرانی


اگر هر زن ایرانی روزانه به طور متوسط از چهار قلم لوازم آرایشی استفاده کند در طول سال ۲/۵ کیلوگرم مواد شیمیایی وارد بدن خود می‎کند و احتمال انواع بیماری‎ها و سرطان‎ها را در خود افزایش می دهد.

 

سایه مرگ زیبا بر سر زنان ایرانی


استفاده از لوازم آرایشی ومواد محافطت کننده پوست ، بخشی از عادات روزانه اغلب خانم هاست و عده ای از این افراد تا به حال مشکلات و عوارض ناشی از مصرف این مواد را حداقل یک بار تجربه کرده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این عوارض می توانند پس از چند بار و یا چند سال استفاده بروز کند .بدیهی است که شدت و احتمال بروز عوارض در مواد آرایشی تقلبی ،بیشتر خواهد بود. 90% لوازم آرایشی مصرف شده درکشور ما وارداتی است که گفته می شود 85 درصد آنها تقلبی هستند و به صورت غیر مجاز وارد کشور می شوند .

علت اصلی مصرف گسترده لوازم آرایشی تقلبی ، ارزانی آنهاست . تقریباً اکثر مصرف کنندگان توجه کافی به کیفیت مواد آنها نمی کنند .

دکتر امیر سادات افسری پژوهشگر علوم پزشکی بالینی با اشاره به اینکه مصرف لوازم آرایشی می تواند به عنوان عامل تخریبی پوست باشد، می گوید: محصولات آرایشی تقلبی اثرات مخرب تری روی پوست برجای می گذارند و سلامت پوست شهروندان بخصوص زنان در هر رده سنی را تهدید می کنند.

وی می افزاید: مواد آرایشی که به عنوان یکی از ملزومات روزانه کیف دستی بانوان جلب توجه می کند همواره به صورت دوجانبه ایفای نقش می کند به گونه ای که در بخش اول سبب زیبایی و تغییر چهره ظاهری و در بخش دوم با تاثیر بر روی سلول های پوست، تاثیرات نامطلوبی را روی پوست صورت برجای می گذارند.

افسری با اشاره به تاثیرات لوازم آرایش بر روی پوست صورت، می گوید: این تاثیرات به صورت پیرشدگی پوست، بروز چروکیدگی در ناحیه پیشانی و چین خنده کم کم آغاز می شود اما متاسفانه بانوان با دیدن آثار مذکور به خاطر پوشاندن چین و چروک ها از مواد آرایشی بیشتری استفاده می کنند که همین امر سبب ضربه و آسیب بیشتر به پوست می شود.

همچنین دکتر علیرضا محبی پورمتخصص پوست نیز درباره استفاده از کرم های آرایشی می گوید: این کرم ها 296 عارضه در افراد ایجاد می کنند که یکی از آنها جوش است. به همین دلیل بهتر است مردم به سوی استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب هدایت شوند.

از جمله عوارض عمده استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی عبارتند از :

1.حساسیت (شایع ترین عارضه)
2.کچلی
3.آکنه و جوش سرسیاه
4.صدمات کبدی (ناشی از سم آفلاتوکسین موجود در مواد آرایشی غیر مجاز )
5.اثر ناخوشایند ناشی از زخم روی پوست
6.کم کاری غده فوق کلیوی

توصیه های ضروری

 

برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی خارجی بهتراست فقط از لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز ورود از وزارت بهداشت و درمان هستند استفاده نمایید که اغلب آنها دارای برچسب فارسی نویس هستند واطلاعات مربوط به تاریخ تولید وانقضاء وشماره مجوز ورود آن درج شده است .

توصیه می شود که لوازم آرایشی وبهداشتی مورد نیاز خود را از مکان های مطمئن نظیر داروخانه ها و یا نمایندگی های رسمی آنها خریداری کنید .

متاسفانه آمارهای نهادهای ناظر بین‌المللی می‌گوید ایران، دومین مصرف‌کننده لوازم آرایش در خاورمیانه و هفتمین واردکننده لوازم آرایشی در جهان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.